.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دفاع رییس مجلس از عملکرد مجلس هشتم

رئیس مجلس در آخرين كنفرانس مطبوعاتي خود از اینکه برخی شیرینی امر مبارک انتخابات را تبدیل به میدان تیراندازی به دیگران کردند، انتقاد کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک، علی لاریجانی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان که به نطق علی​ مطهری درباره سپاه اشاره داشت و می پرسید آیا مطهری در مشورت با او این مطالب را بیان کرده است؟، گفت: ایشان خودشان شخصیت بزرگی هستند. نمایندگان شخصیت مستقلی دارند، گاهی ممکن است با من مشورت بکنند اما ایشان در این زمینه با من مشورتی نکرده​اند. معمولا نمایندگان افراد صاحب نظری هستند و برای نطق هایشان مشورت نمی​کنند. ایشان هم نظر خودشان را مطرح کردند.

وی در پاسخ به خبرنگار سیاست​روز هم که به تخریب​های انتخاباتی و تبدیل آن به شعار وحدت بعد از انتخابات اشاره داشت و موضع وی را درباره فراکسیون​های مجلس نهم می​پرسید، گفت: این یکی از اشکالات مسیر انتخابات است که مرزها را در آن رعایت نمی​کنند و شیرینی این امر مبارک را تبدیل به میدان تیراندازی به دیگران می​کنند.

لاریجانی با اشاره به سنت​های دینی مستحکم و رعایت اخلاق در عرصه انتخابات، ادامه داد: در کشور ما احزاب شناسنامه دار قوی نداریم. کلوپ​هایی داریم که عناوینی دارند ولی کارکرد حزب و تربیت کادر و برنامه ندارند. برای همین زود درست می​شوند و به زودی از بین می​روند.

رئیس مجلس از چند جریان در مجلس نهم یاد کرد که به جز اصلاح طلبان، شامل سه جریان در میان اصولگرایان می​شود. همان جریاناتی که در مجلس هشتم نیز بروز و ظهور داشتند. این جریانات اگر مواضعشان در عرصه سیاست و اقتصاد و فرهنگ را بگویند و با شناسنامه حرکت کنند، بهتر است تا اینکه در یکدیگر مخلوط باشند. این به معنی نزاع نیست و می​توانند با یکدیگر گاهی وحدت و ائتلاف کنند. وحدت در موارد مهم خوب است ولی اشکالی ندارد که در مجلس دسته​ بندی​های فکری وجود داشته باشد.

خبرنگار دیگری درباره نقاط ضعف مجلس هشتم پرسید که لاریجانی در پاسخ به آن گفت: گاهی انضباط کار سر وقت را ما نداشتیم که بارها تذکراتی داده شد. انشالله در مجلس نهم این رویه شود که نمایندگان سر موقع در جلسات حضور یابند تا وقت دیگر نمایندگان گرفته نشود.

وی به مجلس نهم توصیه کرد که با استراتژی فعالیتش را آغاز کند و بر استقلال خود پای بفشارد. این به معنای ستیز با قوای دیگر نیست بلکه باید درک درستی از مجلس داشته باشند. اینگونه نیست که اگر مجلس فرودست باشد، بهتر است. این ضربه به مردم سالاری است.

او که می​گفت قوای مختلف می​توانند برادر یکدیگر باشند، ادامه داد: یک برادر قوی می​تواند به برادر دیگر کمک کند. یک برادر ذلیل چه کمکی می توان بکند؟ مجلس مقتدر می​تواند به احقاق حقوق ملت بپردازد.

به گفته وی، مجلس نهم باید موضع متمرکزی در مسائل اقتصادی و بین الملیل هم در هم فکری با مجلس نهم داشته باشد.

علی لاریجانی رییس مجلس در کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر درباره عملکرد مجلس هشتم گفت: یکی از قوای مهم کشور قوه مقننه است که ساز و کار آن متقاوت است. نقاط برجسته ای در مجلس دیده می شد. مجلس هشتم دارای استراتژی بود. بسیاری از قوانین از قبل مشخص شده بود که تصویب شود.در مجموع 679 فقره طرح و لایحه در مجلس هشتم به تصویب رسید که 325 تا از آنها طرح مجلس بود.

وی گفت: در مجلس هشتم سیاست بر توجه به مسایل مهم بود. در این 325 طرح ثقل بر مسایل اقتصادی است.

علی لاریجانی با تامید بر اینکه «درگیری اصلی مردم اقتصادی است» از قانون معدن و قانون نفت و اصلاح قانون اصل 44 قانون رایانه ای و طرح حمایت از مشاغل خانگی، قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و .... به عنوان مهمترین مصوبات مجلس یاد کرد.

وی با بیان اینکه اگر نهادی برای خودش استراتژی داشته باشد برایند کار قابل توجه است  به دو بار اصلاح آیین نامه مجلس اشاره کرد و گفت: ما سیستم نظارت را تقویت کردیم. الان اگر وزرا پاسخ ندهند باید آماده استیضاح شوند.

وی با اشاره به بند 33 آیین نامه مجلس گفت: روش های جدیدی تدوین شد که نظارت قوی شد.
رئیس مجلس تنقیح قوانین را یکی دیگر از اقدامات مجلس هشتم عنوان کرد و افزود: اداره تنقیح قوانین انجام شد و کار تنقیح قوانین در بخشی از قوانین مشخص شد. این کار خیلی بزرگی است تا مردم در همه جا راحت به حقوقشان دسترسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس در حوزه بین المللی واکنشهای به موقعی داشت افزود: در انقلاب های منطفه هم مجلس پیشگام بود. مجلس سعی کرد در مسایل داخلی برخی امور را اصلاح کند و در موضوعاتی مانند پرونده کهریزک و کوی سبحان اقدام داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.